17.12.2020 Blogi

Palaset ovat loksahtaneet kohdalleen – Protect lähtee vahvana uuteen vuoteen

Sinnikkään ja pitkäjänteisen työn tulos alkaa näkyä Protectin toiminnan eri osa-alueilla. Protectin kilpi pysyi ehjänä pandemian aiheuttamasta moukaroinnista huolimatta, ja yritys pysyi haasteellisinakin aikoina tavoitteissaan ja suunnitellussa budjetissa. Vahva tulos on monen eri osa-alueen onnistumisen summa.

—Myyntimme on vetänyt todella hyvin koko vuoden ajan. Olemme panostaneet moderneihin etäneuvottelutiloihin ja -laitteisiin jo vuosia sitten. Viimeisin uudistus tehtiin suunnitellusti jo ennen pandemiaa, ja se valmistui juuri ennen valtakunnallista ”digiloikkaa”. Olimme siis täysin valmiita siirtymään uuteen tapaan käydä kauppaa ja hoitaa tapaamiset etänä, Protectin toimitusjohtaja Pertti Salo kertoo.

Digiloikka on vauhdittanut myös PRO24-järjestelmän myyntiä.  Ajatusten ja toimintatapojen ”ravistelu” on saanut asiakkaat oivaltamaan käytännössä PRO24:n todelliset hyödyt. Kun rajoitukset ja suositukset astuivat voimaan, yrityksissä jouduttiin tilanteeseen, jossa monet paikan päällä hoidettavat asiat jouduttiin junailemaan uudestaan.  PRO24 laajennettu käyttö on ollut ratkaisu monen asiakkaan tilanteeseen.

—PRO24 järjestelmän edut huomataan nyt konkreettisesti. Sen avulla laatu- ja turvallisuusasioita pystytään hallinnoimaan etänä mistä tahansa. Kaikki ajan tasalla oleva tieto on yhdessä paikassa niiden käyttäjien saatavilla, jotka sitä juuri sillä hetkellä tarvitsevat. Järjestelmän avulla tietoa voidaan jakaa helposti käyttöoikeuksien kautta eri tasoille: henkilökunnalle, sidosryhmille ja asiakkaille.

Protectin maine nousukiidossa myös työnantajana

Protect rekrytoi koko ajan uusia asiantuntijoita. Vuoden 2020 alussa yrityksessä aloitti 5 uutta työntekijää. Yritys laajensi toimintaansa myös ulkomaille ja perusti tytäryhtiön Viroon. Suomessa Protect toimii jo 4 paikkakunnalla ja avaa helmikuussa uuden toimipisteen Oulussa.

Yrityksen huippuasiantuntijuus sekä tarkka ja huolellinen ote tunnistetaan asiakkaiden keskuudessa. Toimintatavat on huomattu kuitenkin muuallakin. Se, miten Protect jalkauttaa toimintojaan käytännön tasolle ja sulautuu yritysten eri olosuhteisiin ja resursseihin on tehnyt vaikutuksen myös työnhakijoihin. Työntekijät näkevät päivittäin työnsä tulokset konkreettisella tasolla. Tässä saattaa olla yksi syy siihen, että Protectin avoimien hakemusten määrässä ja hakijoiden tasossa on tapahtunut selkeä muutos.

—On hienoa huomata, että myös työnhakijamme arvostavat tapaamme toimia. Työn merkityksellisyys on tärkeä asia ja me olemme onnistuneet kertomaan siitä myös oikealla tavalla ulospäin.

Ulkoistettujen päällikköpalveluiden kysyntä kasvaa

Menestyville yrityksille on tärkeää, että yritystoimintaan liittyvät asiat hoidetaan lakien ja asetusten mukaisesti kaikilla osa-alueilla. Lainsäädännön muuttuessa laajemmaksi ja vaativammaksi, näiden asioiden hoitamiseen ei löydy välttämättä enää resursseja talon sisältä. Tästä syystä ulkoistetut päällikköpalvelut nähdään hyvänä ratkaisuna: toiminta on koko ajan lainsäädännön tasalla, eikä vastuista tarvitse murehtia.

—Ulkoistettujen palveluiden ostaminen tulee usein tapetille siinä vaiheessa, kun yrityksessä käydään YT-neuvotteluita, tehdään organisaatiomuutoksia tai eläköidytään. Ulkoistettu päällikkö voi aluksi tuntua oudolta ajatukselta, mutta käytännössä hän toimii yrityksessä kuin yhtenä omana työntekijänä.

Oppimisympäristön kehittämistä ja laajamittainen verkkosivu-uudistus

Ilman myyntiä ja suunnitelmallista markkinointia on vaikea saada kasvua aikaiseksi. Kasvun tueksi Protect toteutti vuoden 2020 aikana laajamittaisen verkkosivu-uudistuksen, joka tuo esiin Protectin brändin visuaalisen ilmeen entistä selkeämmin. Teksteistä uudistettiin suurin osa ja palveluita muotoiltiin uudella tavalla. Markkinointiin tehtiin selkeä strategia, jota on noudatettu tarkasti.

—Visuaalisesti hienot verkkosivut ovat näyteikkunamme ja hyvin rakennettuna ne toimivat erinomaisena myynnin työkaluna. Hyvä markkinointisuunnitelma puolestaan tukee myyntiä juuri oikeissa kohdissa. Lanseeraamme myös uuden oppimisympäristön alkuvuodesta 2021. Meillä on jo nyt valmiit tenttityökalut, mutta laajennamme oppimisympäristöä palvelemaan paremmin myös perehdytystä, osaamisen kehittämistä ja kouluttamista.

Uusi vuosi 2021 tervetuloa!

— Henkilökuntamme on sitoutunut valtavan hienosti kaikkiin tavoitteisiimme. Ilman tätä emme kykenisi tekemään tätä kasvua. Olemme hyvin valmistautuneita ja voimme hyvillä mielin toivottaa vuoden 2021 tulevaksi!

 

Lisää asiantuntijablogeja

Miksi asiantuntija kannattaa hankkia palveluna?

Pertti Salo
Toimitusjohtaja
pertti.salo@protect.fi